Muffinki z otrębami i jabłkiem


Pyszne muffinki które piekłam już kilka razy w ostatnim czasie. W oryginalnym przepisie zamiast cynamonu była otarta skórka z cytryny. Ja w dzisiejszym przepisie użyłam cynamonu chociaż ze skórką też piekłam. I tak się przyznam że nie potrafię wybrać które bardziej mi smakują.





Składniki na 12 babeczek:

Składniki na kruszonkę:

  • 50 g płatków owsianych
  • 50 g cukru
  • 50 g mąki pszennej
  • 50 g masła



Wszystkie składniki rozcieramy między palcami. Odkładamy.

Składniki na bazę:

  • 1 duże jabłko
  • 150 g masła
  • 100 ml mleka
  • 250 g mąki pszennej
  • 25 g płatków owsianych
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 175 g cukru
  • łyżeczka cynamonu
  • 2 jajka
Piekarnik rozgrzewamy do 180 C. Formę na babeczki wypełniamy wypełniamy papilotkami.
Jabłko obieramy, kroimy na drobną kostkę. Odkładamy.
Masło roztapiamy w rondelku. Wlewamy mleko. Odkładamy. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i cynamonem do dużej miski. 
Dodajemy płatki owsiane, cukier, jajka, rozpuszczone masło z mlekiem. Wszystko razem mieszamy. Na końcu dodajemy jabłko, mieszamy. Masę dzielimy między papilotki. Posypujemy kruszonką. Pieczemy około 30-35 minut. Studzimy na metalowej kratce.



Komentarze

Popularne posty