Bananowe ciasto z orzechami włoskimi

Jeśli często zostają wam banany (tak jak u mnie ) i nie bardzo wiecie jak je wykorzystać. Mam na nie sposób. Pyszny sposób :) . Wystarczy dodać do nich kilka składników które na pewno macie w domu. Zamieszać. Wstawić do piekarnika a po godzinie cieszyć się smakiem pysznego ciasta. Do ciasta dodałam prażonych orzechów które wzbogacają smak i teksturę. Moje ciasto upiekłam w 4 mini keksówkach. Świetne ciasto np na piknik. Bardzo polecam.



Składniki:
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 115 g jasnego brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 120 ml oleju
  • 225 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 75 g posiekanych orzechów włoskich
Piekarnik rozgrzewamy do 170 C°. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia.
Orzechy prażymy na patelni kilka minut. Studzimy i siekamy na większe kawałki.
W większej misce rozgniatamy banany na puree przy pomocy widelca. Dodajemy resztę składników. Mieszamy do połączenia się składników. Masę przelewamy do keksówki i pieczemy około 55 minut do tzw suchego patyczka.



Komentarze

Popularne posty