Mini babeczki z rumem


Ten tydzień obfituje w moim domu w baby. Chodzi mi tutaj o ciasta :) Wiem że do świąt wielkanocnych jeszcze sporo czasu ale jakoś mnie tak naszło na te oto wypieki. Dzisiaj przedstawiam mini babeczki z rumem ale równie dobrze można je upiec w jednej formie, należy wtedy wydłużyć oczywiście czas pieczenia. Wyglądają ślicznie a co naj ważniejsze są pyszne, wilgotne, delikatne. Zamiast rumu można użyć np ziarenka z laski wanilii lub zamienić na jakikolwiek ekstrakt lub po prostu zetrzeć skórkę z cytryny, limonki lub pomarańczy.





Składniki na około 20 mini babeczek:
  • 340 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszki do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 szklanki śmietany kremówki
  • 3 duże jaja
  • 2 łyżki rumu
  • 240 g drobnego cukru
Piekarnik rozgrzewamy do 180 C°. Foremki smarujemy tłuszczem i wysypujemy mąką ( ja posiadam formę która jest pokryta nie przywieraną powłoką ale i tak delikatnie posmarowałam ją tylko tłuszczem).

Mąkę pszenną, proszek do pieczenia i sól przesiewamy.
Kremówkę ubijamy na sztywno. Ciągle ubijając dodajemy jajka, rum i cukier. Miksujemy. Na końcu dodajemy mąkę i delikatnie za pomocą szpatułki mieszamy do połączenia się składników.
Do przygotowanych wcześniej foremek nakładamy ciasta do 3/4 wysokości foremki. Pieczemy około 14 minut na złoty kolor. Studzimy na metalowej kratce.
Zimne babeczki oprószamy cukrem pudrem.

Jeśli pieczemy w jednej formie należy ją wysmarować masłem i obsypać mąką. Pieczemy w tej samej temperaturze około 40 minut również na złoty kolor do tzw suchego patyczka.




Komentarze

Popularne posty