Zebra kakaowo- poziomkowa

Od czasu kiedy upiekłam sernik z jeżynami w głowie ciągle miałam myśl aby upiec Zebrę. I stało się. Ale zamiast piec zwykły placek do jasnej masy dodałam kisiel o smaku poziomkowym. I wyszło Pycha !!! Tylko dzieci były niezadowolone bo do polania ciasta użyłam gorzkiej czekolady i zostałam pouczona aby następnym razem użyć słodkiej czekolady.



Składniki:
  • 280 g mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 225 g miękkiego masła
  • 320 g drobnego cukru
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 3 jajka
  • 50 ml mleka
  • 40 g kakao
  • kisiel poziomkowy
  • różowy barwnik spożywczy w paście
Piekarnik rozgrzewamy do 180C°. Dużą formę na babkę smarujemy masłem i wysypujemy mąką (można użyć tortownicy o średnicy 22 cm której dno wykładamy papierem do pieczenia , boki smarujemy masłem).

Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i solą.
Masło ucieramy z cukrem na białą puszystą masę. Ciągle ucierając dodajemy ekstrakt waniliowy oraz pojedyńczo jajka.
Zmniejszamy prędkość, dodajemy stopniowo mąkę i mleko. Miksujemy do połączenia się składników.
Ciasto dzielimy na 2 równe części. Do jednej dodajemy kakao, mieszamy. Do drugiej kisiel i troszkę barwnika, mieszamy. Na środek formy nakładamy na przemian po 2 łyżki z każdej masy. Na końcu lekko wstrząsamy foremką aby ciasto się równo rozlało.
Pieczemy 50-60 minut do tzw suchego patyczka.







Komentarze

Popularne posty