Ciasto z kremem cappuccino


W miniony weekend miałam wolne od pieczenia ale już w niedziele miałam wielką ochotę coś upiec (tylko co?) Pustka w głowie. Moje myśli były cały czas związane z kuchnią. Ale skończyło się tylko na meczu rugby a po powrocie... przeglądaniu książek. A dzisiaj olśnienie. Może nic wymyślnego ale za to jakie pyszne. I wielka niespodzianka dzieciom bardzo smakował krem no i mężusiowi też :)







Składniki:
  • 4 jajka
  • 110 g drobnego cukru
  • 215 g mąki pszennej
  • 90 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 170 C°.
Mąki przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę, dodajemy przesianą mąkę, mieszamy delikatnie do połączenia się składników. Przelewamy do foremki. Pieczemy około 30-35 minut do tzw suchego patyczka. Biszkopt studzimy w foremce. Po wystudzeniu przecinamy biszkopt na 3 blaty.

Krem cappuccino:
  • 300 ml śmietany kremówki ( ja użyłam double cream)
  • 2 saszetki ulubionej kawy cappuccino w proszku
  • 3 łyżki cukru pudru (lub więcej do smaku)
Wszystkie składniki umieszczamy w misie i miksujemy na sztywny puszysty krem.

Wykonanie:

Blat ciasta umieszczamy na paterze lub talerzu. Wykładamy na niego połowę kremu i rozsmarowujemy równo po całej powierzchni. Na kremie kładziemy drugi blat i resztę kremu. Na krem ostatni blat biszkoptowy. Wierzch można polać czekoladą, oprószyć cukrem pudrem lub kawą cappuccino w proszku.




Komentarze

Popularne posty