Ciasto marchewkowo - orzechowe


Co można napisać o tym cieście ? Może tylko kilka słów. Jest naprawdę bardzo dobre. Zawsze chciałam upiec to ciasto ale gdy szukałam odpowiedniego przepisu (a jest ich naprawdę sporo) to traciłam zapał. Bo który tu wybrać. Ale problem się sam rozwiązał gdy rano u mych drzwi stanęła moja sąsiadka z kawałkiem ciasta  :) 









Składniki:

  • 280 g mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 170 g miękkiego masła 
  • 150 g ciemnego brązowego cukru
  • 130 g drobnego cukru
  • 3 jajka
  • 1,5 łyżki soku z pomarańczy
  • 95 g orzechów włoskich, prażonych i pokrojonych w mniejsze i większe cząstki
  • 110 sułtanek lub rodzynek
  • 330 g startej na dużych oczkach marchewki
Dno okrągłej formy o średnicy 22 cm wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem.Piekarnik rozgrzewamy do 180 C°.
Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i cynamon przesiewamy. Masło z cukrami ucieramy na puszystą masę. Ciągle miksując dodajemy pojedyńczo jajka. Dodajemy resztę składników i mieszamy do połączenia się składników. 
Ciasto przekładamy do formy. Pieczemy około 1 godzinę do suchego patyczka. Ciasto 10 minut po wyciągnięciu z piekarnika przekładamy na metalową kratkę. Studzimy.

Składniki na polewę:

  • 115 g serka śmietanowego
  • 65 g miękkiego masła
  • 85 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Dodatkowo :
  • kilka orzechów włoskich
Składniki ucieramy do połączenia się składników.
Smarujemy ostudzone ciasto. Wierzchu ciasta  mona ozdobić orzechami włoskimi.






Komentarze

Popularne posty