Sernik z brzoskwiniami


Nie wiem jak zacząć pisanie po tak długiej dla mnie przerwie :( Może po prostu zaproszę na serniczka :) A więc Bardzo zapraszam i polecam tego polskiego klasyka. I taka mała informacja dla mnie ważna :) już rok czasu prowadzę mojego bloga :)



Składniki na spód:
  • 300 g mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • niecałe pół szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2- 4 łyżek śmietany kwaśnej 
Dno foremki o średnicy 26 cm wykładamy papierem do pieczenia.
Żółtka z cukrami ucieramy na białą puszystą masę. Dodajemy resztę składników i zagniatamy na elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy na grubość 5-8 mm. Wykładamy dno foremki, nakłuwamy widelcem. Wkładamy do lodówki na 30 minut. Po tym czasie wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 ºC , pieczemy około 15-20 minut do lekko złotego koloru.
Gdy ciasto się piecze przygotowujemy masę serową.  

Składniki na masę serową:
  • 750 g sera białego
  • 6 jaj, białka i żółtka osobno
  • 3/4 kostki miękkiego masła
  • 150-200 g cukru
  • 20 g cukru waniliowego
  • budyń śmietankowy
Ponadto:
  • duża puszka brzoskwiń, pokrojone w dużą kostkę
Białka ubijamy na sztywną pianę. Ser, żółtka, masło, cukry umieszczamy w malakserze* i miksujemy do uzyskania kremowej jednolitej masy.
Do masy serowej dodajemy budyń śmietankowy, mieszamy. Na końcu dodajemy pianę z białek** i jeszcze raz delikatnie mieszamy. Połowę masy przelewamy na podpieczony spód na nią układamy brzoskwinie. Zalewamy resztą masy serowej . 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 ºC w parze wodnej *** około 90 minut (środek sernika ma być ścięty)


* jeśli nie macie malaksera nalerzy zmielić ser trzy krotnie i zmiksować z resztą składników
**  pominęłam dodanie piany z białek bo masy wydawało mi się za dużo do mojej foremki
***sernik umieszczamy na górnej półce, na półce niżej umieszczamy dużą blaszkę którą do połowy wypełniamy wrzącą wodą




Komentarze

Popularne posty