Tort W-Z


Tort ten powstał na moją 9 rocznicę ślubu. A powstawał w wielkim stresie i z wielkim ale to wielkim bólem głowy. A wszystko przez prezent od mojego kochanego męża :) Żartuje. 

Pokrótce powiem że dostałam od niego mikser Kitchen Aid Artisan (mój wymarzony ) i chciałam go wypróbować pierwszy raz a on... się popsuł gdy ubijał białka:( Bardzo się wystraszyłam byłam wręcz przerażona gdy zobaczyłam iskry wydobywające się z wnętrza mojego mikserka i poczułam zapach spalonego silnika. Dobrze że dzień osłodził  torcik:)

Składniki na ciasto:
  • 120 g mąki pszennej
  • 25 g kakao
  • 6 jajek, białka i żółtka osobno
  • 150 g drobnego cukru
  • 40 g masła roztopionego i ostudzonego
Dno foremki o średnicy 22 cm wykładamy papierem do pieczenia (boków tortownicy niczym nie smarujemy). Piekarnik rozgrzewamy do 180ºC .
Mąkę i kakao przesiewamy.  Żółtka ucieramy z połową cukru na biały puszysty krem. Białka ubijamy na bardzo sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo resztę cukru. 
Do masy żółtkowej dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy szpatułką. Następnie wsypujemy mąkę z kakaem oraz wlewamy masło. Całość delikatnie mieszamy aby masa nie opadła. Masę przekładamy do wcześniej przygotowanej tortownicy. Wierzch wyrównujemy. Pieczemy około 30 minut do suchego patyczka. Ciasto po upieczeniu zostawiamy w foremce do całkowitego ostygnięcia. Boki ciasta oddzielamy od tortownicy nożykiem. Ciasto dzielimy na 2 równe części.

Składniki na krem:
  • 500 ml śmietany kremówki *(ja użyłam 300 ml double cream i 200 ml śmietamy 36% )
  • 3 łyżki cukru
Śmietanę z cukrem umieszczamy w wysokim naczyniu i ubijamy na gęsty krem (uważając aby nie zrobić masła :) )

Do nasączenia:
  • 1/3 szklanki kompotu z wiśni
Dodatkowo potrzebne będą:
  • pół słoiczka kwaśnego dżemu wiśniowego
  • 100 gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kompieli wodnej
  • 12 wiśni do ozdoby
Wykonanie:

Spodnią część ciasta umieszczamy na paterze, nasączamy połową ilości kompotu wiśniowego, smarujemy nasączone ciasto dżemem. Wykładamy bitą śmietanę (odkładając troszkę jeśli będzie ozdabiany wierzch) Na bitą śmietanę kładziemy drugą część  nasączonego ciasta. Lekko dociskamy. Na końcu wylewamy rozpuszczoną czekoladę równo rozprowadzając po wierzchu. Tort schładzamy. Gdy czekolada zastygnie wyciskamy rozetki, ozdabiamy wisienkami.

*jeśli używamy śmietany 36 lub 30 należy dodać dla pewności 2 łyżki żelatyny rozpuszczone w minimalnej ilości gorącej wody i dodać ją pod koniec ubijania śmietany



Komentarze

Popularne posty