Chleb razowy z kminkiem


Dzisiaj zapraszam na pyszny chlebek (mój mąż tak powiedział ) ale przyznam się że ja go nie jadłam ponieważ nie lubię kminku. Chleb miał fajną teksturę. Już jakiś czas temu korzystałam z tego przepisu i piekłam z niego bułeczki. Jeśli chcecie upiec bułeczki to podzielcie ciasto na 15-16 części i zmniejszycie czas pieczenia do 15-20 minut. Polecam.


Składniki:
  • 150 ml ciepłego mleka
  • 25 g świeżych drożdży lub 12 g suchych
  • 2 łyżeczki cukru
  • 50 g miękkiego masła
  • 450 g mąki chlebowej razowej
  • 2 łyżeczki soli
  • kminek
Do mleka dodajemy cukier i dodajemy drożdże*, roztrzepujemy i odstawiamy na kilka minut aż drożdże zaczną pracować.
Mąkę mieszamy z solą. Dodajemy mleko z drożdżami, kminek i masło, całość zagniatamy na elastyczne ciasto. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości na około 1 1/2 godziny.

Gdy ciasto wyrośnie przekładamy na oprószony blat i zagniatamy chwilkę. Formujemy chlebek, przekładamy do formy i oprószamy mąką. Odstawiamy na kilka minut do napuszenia i nacinamy nożem. Pieczemy w temperaturze 220 ºC  około 30-40 minut. Studzimy na metalowej kratce.

*jeśli używamy drożdży suszonych dodajemy je bezpośrednio do mąki.

Komentarze

Popularne posty