Dundee cake


Jest to tradycyjne ciasto szkockie, najczęściej pieczone w okresie świąt Bożego Narodzenia. Do ciasta najczęściej dodawane są rodzynki, suszone owoce i oczywiście migdały. Ja troszeczkę zmodyfikowałam przepis i część rodzynków zamieniłam na suszone owoce goji. Jest to pierwszy raz gdy dodałam tego owocu do ciasta, smakuje jak mało słodka rodzynka :) Ale przy słodkości ciasta była w ogóle nie zauważalna. Przepis Si King i Dave Myers.


Składniki:

  • 225 g  mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 25 g mielonych migdałów
  • 1 kopiata łyżeczka przyprawy do pierników
  • 3 duże jajka
  • 175 g miękkiego masła
  • 175 g jasnego brązowego cukru
  • 3 łyżki marmolady z pomarańczy ( użyłam dżemu truskawkowego który zalegał w lodówce :) )
  • 400 g różnych suszonych owoców ( u mnie 350 g rodzynków i 50 g owoców goji )
  • 75 g kandyzowane owoce czereśni lub wiśni
  • 2 łyżki whisky lub mleka ( u mnie ekstrakt pomarańczowy )
  • 100 g blanszowanych migdałów do dekoracji
  • 1 łyżka cukru do posypania wierzchu ciasta
Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 170ºC . Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, boki smarujemy masłem.
Mąkę, zmielone migdały i przyprawę do piernika przesiewamy.
W misie miksera umieszczamy masło i cukier miksujemy na puszystą masę około 3-4 minut. Pojedynczo dodajemy jajka za każdym razem chwilkę miksujemy, dodajemy marmoladę i miksujemy jeszcze kilka sekund.
Następnie dodajemy mąkę, owoce, whisky, mieszamy.  Masę  przekładamy do tortownicy. Wierzch wyrównujemy i układamy migdały. Pieczemy około 1 1/4- 1 1/2 godziny aż boki ciasta będą się odklejać od foremki.
Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika, posypujemy cukrem i zostawiamy 10 minut do przestygnięcia w foremce następnie przekładamy na metalową kratkę do całkowitego ostygnięcia.


Komentarze

Popularne posty