Chleb pszenno-razowy ze słonecznikiem


Każdy powinien kiedyś spróbować upiec swój własny chlebek, nawet jeśli nie jesteście wyspecjalizowani w tej dziedzinie (tak jak ja :) ) to smak takiego chleba jest wyjątkowy. Może nie codziennie ale może na specjalne okazje. Ja piekę gdy mój kochany zaczyna narzekać na chleby w UK. a wtedy gdy postawię przed nim taki cieplutki chlebek to kocha mnie jeszcze bardziej :) no i jeszcze musi być wtedy masełko.


Składniki na 1 bochenek:
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki razowej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2/3 szklanki zakwasu żytniego
  • 10 g drożdży świeżych lub 5 g drożdży suszonych
  • 2/3 szklanki letniej wody
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
Wszystkie składniki umieszczamy w misce, wyrabiamy ręcznie na gładkie ciasto. Przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę do wyrośnięcia.

Po tym czasie lekko wyrabiamy formujemy ciasto w kształt walca. Umieszczamy w foremcę (ja użyłam płaskiej blaszki do pieczenia ciastek) opruszonej mąką i ziarnami słonecznika. Odstawiamy do napuszenia..
Możemy posmarować letnią wodą i posypać słonecznikiem (ja tak zrobiłam).

Pieczemy w temperaturze 200ºC  przez 30-35 minut.


Komentarze

Popularne posty