Whoopie pie

Co mogę o nich napisać? No na pewno nie jestem ich fanką może dlatego że nie mam przekonania że ciasta i ciastka mogą być w różnych kolorach. Jeśli lubicie takie "eksperymenty" to może warto spróbować i samemu ocenić.

Składniki:

  • 125g miękkiego masła
  • 200g drobnego cukru (może być cukier puder)
  • 1 duże jajko
  • 350 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 225 ml maślanki
  • 1-2 łyżki wody
  • barwniki spożywcze

Piekarnik włączamy na 180 ºC .Przygotowujemy blaszkę na whoopie pie lub płaską blaszkę wykładamy  papierem do pieczenia.
W misie miksera umieszczamy miękkie masło i cukier i miksujemy  aż masa będzie biała i puszysta. Dodajemy jajko i miksujemy do momentu połączenia się składników. Przesiewamy mąkę proszek do pieczenia i sól następnie dodajemy porcjami do masy maślano-jajecznej. Na końcu dodajemy maślankę. Jeśli masa po zmiksowaniu będzie jeszcze bardzo gęsta możemy dodać 1-2 łyżeczki wody.
Taką masę dzielimy na części (zależy jakie kolory ciasteczek chcemy otrzymać). Ja podzieliłam na 3 części (odcienie różu i fioletu). Przekładamy do foremki lub na blaszkę wyciskając szprycą kółeczka o średnicy 5 cm.
Pieczemy około 10-15 minut. Studzimy na metalowej kratce.

Krem do przełożenia:

  • 140 g miękkiego masła
  • 280 g cukru pudru
  • 1-2 łyżki mleka (letniego)
Masło cukier i mleko miksujemy na biały puszysty krem.
Szprycą z ozdobną końcówką wyciskamy na wewnętrzną stronę ciasteczka i przykładamy drugim (tworzymy kanapeczkę.)

Komentarze

  1. Tak malowniczo wszystko przygotowane że aż coś kusi aby powiedzieć że wyczarowane -Wydaje mi się że tylko ze skromności nie przyzna się Pani do takich niezwykłych zdolności -Moje ulubione to serniki i torty ale -Ale dla oczu które zawsze bujają w obłokach - to nawet przez dziurkę od klucza można podpatrywać łakocie - Gdybym miał 15 lat to zorganizował bym wyprawę po skarb -tak kuszące wrażenie robią fotografię w Pani galerii-Myślenie przypomina wiosnę mimo że idąc na spacer widzę zimowy krajobraz-ale nic to -podpowiadam sobie wyobraźnią- i zaraz w oczach mam rzeczywistość z bajek .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty