Muffinki z białym serem


Świetne muffinki bardzo dobre. Piekłam je już kilka razy za każdym razem dodawałam coś innego do sera: skórkę z cytryny, limetki zdarzyło się też że nic nie dałam i za każdym razem są pyszne.


Składniki na 12 sztuk:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej 
  • większe pół szklanki drobnego cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g masła rozpuszczonego
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
Piekarnik rozgrzewamy do 180 °C. Foremkę na muffinki wykładamy papilotkami (ja użyłam foremki silikonowej i pominęłam papilotki)
W misce mieszamy składniki: mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia. 
W małym naczyniu rozpuszczamy masło, dodajemy mleko, wbijamy jajka, roztrzepujemy. Obydwa naczynia łączymy ze sobą. Mieszamy do połączenia się składników. Nakładamy do foremek do 3/4 ich wysokości.

Ponadto:
  • 250 g sera białego zmielonego przynajmniej 2 razy 
  • otarta skórka z 1 pomarańczy
  • 4 łyżki cukru
Biały ser łączymy z cukrem i otartą skórką. Nakładamy po około 1 łyżeczce masy serowej na każdą wcześniej przygotowana muffinkę. Pieczemy około 25-30 minut. Studzimy na metalowej kratce.

Komentarze

Popularne posty